Plan + Dad’s Complain

So here’s what I’m gonna do.

If I got accepted by the moe loan to study overseas, I will use the allowance given in the future for my studies to pay back my parent’s money on UBD which is $520. Though I don’t know how hard will it be to survive with small allowance but I will do my best to manage my finance. Plus I’m not the spending type (except for food). Right?

And just a side story to share…

My father complain again, why I’m still not able to successfully trade forex. It breaks my heart but at the same time it angers me. Why can’t he be understanding on how hard it is for me, when I’m doing my best. To be honest, starting last week, I did my revision regarding Forex again, what my teacher teaches and I think I found a small way to trade with 60% chance of winning. So I use it the strategy this week, and ta-da~ LOSS. I can’t. I just can’t.

I’m out.

Bye.

Advertisements

The Interview

Sorry that it took me quite some time to post this.

It’s been 2 weeks after that interview. I figure out, I’m gonna leave out the details. I kinda remember 90% of our conversation and so it’ll be too long if I talk about it. So I just gonna tell you how it went.

It went ‘OK’, I guess? It’s 50-50. I can’t say it went smoothly. One is because there’s this one question where we were given arguments to talk about, and at that time I can’t think of anything else! So I end up blurting nonsense and repeat my ‘i can only think of’ point. It’s just, horrible! I understand if the interviewer gave me 0 marks on it. Second is that, I ‘accidentally’, have to made up a story where I included how my siblings were only until HND (true though) and I feel like I made it sound like it’s a bad thing. I just wanna state that my parents would like me to study and at least have a good degree level and end up working for the government (ha fake af). I kinda feel I made a bad impression on them by this. Another thing, for most of the questions, I can only think of one point. I did elaborate on it but then I will repeat on it again. You know, repeating shit.

Why I might get chosen is because one, we had quite a fun time. We laughed a lot. And this results in me talking ‘almost’ informal to them. And this makes me look unprofessional. Another thing is because of the MIB part. I think I did pretty well there. (Damn, it took me 3 hours studying about that). Third. *Sigh*. They don’t know what my course is and the profession so well. So even when I need to explain to them they just ‘ok. ok’. I did saw them noting some of my explanation though.

And yeah. That’s my story. At the time I post this, the results is not yet out. It might be tomorrow or the day after that. Basically the waiting will be starting tomorrow onwards… I’m hoping it’ll be tomorrow. I’m so hype to know my results. To be honest, in my mind right now, I say, I’ll make it. But at the same time I did prepare for the worst scenario by focusing on UBD stuffs too. But reading back my review on my interview, I think.. I might not get in. *Sigh*

I’m out.

Byeee.

Update

Hi! So. Good news. News that I’ve been waiting for. That is a call from MOE loan. Alhamdulillah. I got a call yesterday actually. Yesterday, I was hoping they call me but then at the same time I hope they don’t.

I am quite busy yesterday. I went to make my license and breakfast out with my dad. And then I have eye appointment in the afternoon. So you know, I was thinking, if I got the call, I won’t have a lot of time to prepare. But at the same time, around 11:30 onwards, I kept on looking at my phone, looking at the time, “no calls yet?”. And then around 11:50, when I was playing UNO on my phone, 2****** appears! I immediately knew it was them and i swipe my phone just a second after that. Like, so fast. They must’ve been surprised that I answer their call so fast.

After the call, I’m like Alhamdulillah. And then, SHIT SHIT SHIT I HAVEN’T PREPARED. I know, the irony. I’m gonna share how my interview went in my next post.

I’m out, bye!

Haven’t Receive Any Calls Yet.

I’ve been waiting for the MOE loan to call me for like… about 4 months, now. And guess what?! My friend got called and she’s been waiting for only A MONTH! I feel really, really unfair.

So, I waited for my turn to get the call. Everyday I wake up, I always look at my phone for a call. Well, I know it’s been only 2 days now but, I believed there is already 2 interview sessions held. I don’t know. I’m afraid it’ll just stop to only 2 groups. And tomorrow will be Friday, and MOE closed so they won’t call for an interview. And on Saturday, they won’t call because the day after that is Sunday. And the next Monday will be Raya Holiday which I bet the staffs will be on their holiday too and I bet this whole thing will just stop at 2 groups!!

Yes, I can see what I’m missing and it can be the reason if they reject me. And that is my chosen course, Actuarial Science. It is not listed as courses offered by MOE Loan. But according to a career counselor, they have been sending a few students taking Actuarial Science for the past few years. Well, I admit there are lots of changes have been made in 2017 on the courses offered by Scholarship section. But that’s Scholarship section! It won’t affect the MOE Loan. Right?

I’m so depressed. I just want to know if I’m still in the waiting list or if I got rejected. I don’t want to wait. I can’t prepare for the interview because I’m afraid I get my hopes high but later knowing that I don’t get in.

I’m in pain.

I’m out. so, bye.